شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
یاری

حوزه / یک کارگردان سینما گفت: به دلیل شرایطی که برای فیلم‌هایی که پیش از این در حوزه عاشورا تولید شده‌ پیش آمده و آن آثار با مشکلات بسیاری مواجه گردیدند کمتر فیلمسازی جرأت نزدیک شدن به این حوزه را دارد، درصورتی‌که باید تک تک ما کمک کنیم تا بیرق و پرچم عاشورا در سینما برافراشته باشد.

داریوش یاری کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: هر فیلمسازی دغدغه‌ای خاص را در کارهایش دنبال می‌کند، من نیز از ابتدای شروع کارم در مسیر فیلم‌های عاشورایی قدم برداشته‌ام. این نکته را در تمامی کارهایم از فیلم‌های مستند گرفته تا داستانی می‌توان مشاهده کرد. آثاری چون؛ «اهل سوگ»، «کربلا جغرافیای تاریخ»، «دخیل» و «شور عشق» از جمله این کارها هستند. درباره چرایی انتخاب این حوزه برای کار کردن نیز باید بگویم، آرزو می‌کنم این فضا مرا انتخاب کرده باشد و هیچگاه یاد اباعبدالله (ع) مرا رها نکند.

وی افزود: وقتی عاشورا تبدیل به حماسه می‌شود در مناسبت‌ها و رویدادهای همه دوران کارکرد خودش را دارد. عزاداری اباعبدالله (ع) هیچگاه کهنه نمی‌شود و ما هر سال شاهدیم با داغ بیشتری مردم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می‌کنند. عشق به امام حسین (ع) ملت ما را سرافراز نگه داشته است.

یاری با بیان اینکه در ابتدا داستان «شور عاشقی» را برای فیلمی کوتاه نوشته بود، گفت: در ادامه متوجه شدم این اثر با توجه به کارکرد امروزی‌اش می‌تواند به یک نسخه سینمایی تبدیل شود. در ابتدا شخصیت اصلی مرد بود اما با توجه به شرایط امروز جامعه «سلما» که یک زن است برای آنچه که در فیلم می‌خواهم بگویم، انتخاب شد.

وی با بیان اینکه برای ساخته شدن فیلم‌های عاشورایی نیاز به مدیران دغدغه‌مند در این حوزه است، گفت: صادقانه بگویم حمایت آقای زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی باعث شد این فیلم به خط تولید برسد. من قبلاً فیلمنامه این کار را به نهادها سازمان‌های مختلف ارائه کرده بودم، اما این آقای زین العابدین بود که تمام قد پشت کار ایستاد.

یاری با بیان این پرسش که چرا ما باید در حوزه عاشورا تا این اندازه کم کار باشیم، تصریح کرد: به دلیل شرایطی که برای فیلم‌هایی که پیش از این در حوزه عاشورا تولید شده‌ پیش آمده و آن آثار با مشکلات بسیاری مواجه گردیدند کمتر فیلمسازی جرأت نزدیک شدن به این حوزه را دارد، درصورتی‌که باید تک تک ما کمک کنیم تا بیرق و پرچم عاشورا در سینما برافراشته باشد.

وی در انتها تصریح کرد: فیلم سینمایی «شور عاشقی» با یک بودجه متعادل فیلم اجتماعی ساخته شد، البته ادعای ساخت یک شاهکار هنری را ندارم چون هر اثر سینمایی دارای ایراداتی است اما از مردم درخواست می‌کنم به تماشای این فیلم بیایند تا ما شاهد برافراشته شدن بیرق عاشورا در سینما و هنر باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha